ای خدا دلمو هواییه کربلات کن منو قبولم کن... آقا منو بیار کربلات.اگرم نمیبری
دلمو کربلایی کنتورو خدااااااااااااااااااااااااااا...............دلمو کربلایی کن..
کربلایی کن...کربلایی.....................
...................................سلام
راه تربیت
علامه طباطبایى قدس سره مى فرماید: یکى از راه هاى اصلاح اخلاق ، که در قرآن
دیده مى شود این است که انسان را از نظر روحى و عملى طورى تربیت کند و چنان
علوم و معارفى در وجود او بپروراند که با وجود آن جایى براى رذایل اخلاقى باقى
نماند و ریشه رذایل اخلاقى سوزانده شود. این روش ، در هیچ یک از کتاب هاى
آسمانى و تعلیمات انبیا که به دست ما رسیده وجود ندارد و در هیچ یک از آثار فکرى
و حکماى الهى نیز دیده نمى شود.
مثلاً انسانى که ریا مى کند و کارى براى غیر خدا انجام مى دهد یکى از دو علت
بیشتر ندارد، یا مى خواهد از این راه ، شخصیّت و عزتى کسب کند، یا از قدرت دیگران
مى هراسد، چنین کسى وقتى متوجّه شود که قرآن مى فرماید: انّ العزة للّه جمیعا
و انّ القوّة للّه جمیعا باید به راستى به این دو حقیقت ، ایمانِ راسخ داشته باشد و
بداند که عزّت و قدرت ، تنها از آن خداست و این جاست که دیگر زمینه اى براى ریا و
ظاهر سازى در او باقى نمى ماند. نه به کسى امید دارد و نه از کسى مى ترسد اگر
این دو حقیقت ، به یقین در دل انسان جاى گیرد، تمام رذایل اخلاقى را از دل مى زداید
و به جاى آن ها صفات کریمه را قرار مى دهد- مانند ترس از خدا، عزّت نفس ، مناعت
طبع ، استغنا.
خداوند در قرآن کریم چندین بار فرمود: مالکیّت ، تنها از آنِ خداست ، هر چه در آسمان
ها و زمین است از اوست . کسى که به حقیقت این مالکیت واقف باشد و بداند هیچ
یک از موجودات ، استقلالى از خود ندارند و هرگز از ذات مقدّس او بى نیاز نیستند و
خداوند مالک حقیقى ذات هر چیز و آنچه مربوط به ذات اوست مى باشد و به این
حقیقت ایمان داشته باشد، در نظر چنین کسى همه موجودات ، هم از نظر ذات و
هم از نظر صفات و افعال از درجه استقلال مى افتند واضح است چنین کسى ممکن
نیست غیر خدا را طالب باشد و خضوع یا خوفى و رجایى نسبت به دیگرى پیدا کند
یا از غیر خدا لذّت ببرد یا بر غیر او تکیه کند یا کار خود را به دیگرى واگذارد؛ او جز حق
نمى خواهد و جز خدا نمى جوید خدایى که ذات مقدّسش باقى و همه چیز جز او
فانى است .
آیاتى که این روش را در تربیت و اخلاق تعقیب مى کند فراوان است از جمله : اللّه
لا اله الاهوله الاسماء الحسنى او خداوندى است که معبودى جز او نیست و براى
او نام هاى نیک است .
ذلکم اللّه ربکم لا اله الاهو خالق کل شئ این است خداوند، پروردگار شما، هیچ
معبودى جز او نیست ، آفریدگار همه چیز است .
الذى احسن کل شى ءٍ خلقه (خداوند) همان کسى است که همه چیز را نیکو آفرید.
و عنت الوجوه للحىّ القیّوم و همه چهره ها در آن روز (قیامت ) در برابر خداوند حىّ
قیوم ، خاضع مى شود.
کل له قانتون همه موجودات در برابر او خاضعند.